Probeer je tegenstanders af te troeven door als eerste de naam van de artiest, de titel van het liedje en het decennium waarin het nummer is uitgebracht te raden (3 uit 3). Elke juiste combinatie levert 1 punt op, het team dat als eerste 10 punten heeft verzameld (of een ander afgesproken aantal punten) wint het spel.
Voorbereiding
- Bepaal de teams.
- Leg alle QR Music Cards op 1 stapel met de QR-code naar boven.
- Om beurten scannen de teams met de klok mee de QR Music Cards. Het team dat scant speelt in deze ronde niet mee, tenzij is afgesproken dat alleen degene die de kaart scant is uitgesloten.
Optioneel: 1 persoon is de Battlemaster en scant het hele spel voor alle teams de QR Music Cards. - Zorg voor pen en papier, schrijf hierop de namen van de spelers of teams. Hiermee kun je de score bijhouden.
- De oudste speler begint het spel en daarna speel je met de klok mee.
Spelverloop
- Een van de teams of de Battlemaster scant de bovenste QR Music Card van de stapel en speelt het liedje via Spotify af. Leg het kaartje met de QR-code naar boven op tafel zodat de naam van de artiest, de titel en het jaartal niet zichtbaar zijn.
- De teams moeten binnen 1 minuut nadat het liedje is geรซindigd de juiste naam van de artiest en titel van het liedje en het decennium waarin het liedje is uitgebracht raden (3 uit 3). Let op: Elk team mag per ronde 1 antwoord geven.
Maak goede afspraken welke speler namens het team antwoord geeft en spreek een codewoord af om discussie te voorkomen. Bijvoorbeeld: Codewoord โBIEMโ, het team dat als eerste โBIEMโ roept mag als eerste team antwoord geven. - Het team dat als eerste het volledige juiste antwoord geeft krijgt 1 punt.
Einde van het spel
- Het team dat als eerste 10 punten heeft verzameld (of een ander afgesproken aantal punten) is de winnaar.
Te moeilijk?
- Speel รรN van de DRIE of TWEE van de DRIE in Music Battle editie.
- Ieder juist antwoord is 1 punt (bijvoorbeeld: juiste naam van de artiest levert 1 punt op).